קידום אתרים בגוגל – צורך קיומי לכל בעל אתר - Interdate

Interdate

קידום אתרים בגוגל – צורך קיומי לכל בעל אתר

מרבית האתרים כיום באינטרנט מכירים בצורך לקדם את האתר שלהם ולשווק אותו באינטרנט על מנת להיחשף לקהל יעד פוטנציאלי. כיום בעידן האינטרנט, עומדים לרשותנו כלי פרסום מצוינים, הניתנים למדידה, לניסוי ותהייה ובסופו של דבר התייעלות הן מבחינה כספית והן מבחינה שיווקית.

המאמר באדיבות: סטודיו לאתרים – iEStudio

מבחינה הזו, שיווק בעידן האינטרנט ברוב המקרים הרבה יותר משתלם ומוכיח את עצמו, בהשוואה לאפיקי פרסום במדיה המסורתית כמו דיוור ישיר, טלמרקטינג, פרסום בעיתונות וכו'. בשיטות אלה למעשה אין אף דרך למדוד את יעילותן, מה גם שהן הרבה יותר יקרות ביחס לפרסום באינטרנט שבו אפשר לשלוט בהוצאות וגם בעלי אתרים עם תקציב מוגבל במיוחד, יכולים בהחלט להפיק מפרסום מקוון תועלת.

הפוטנציאל שטמון בתהליך של קידום אתר בגוגל, שהוא חלק מהמכלול שנקרא "שיווק באינטרנט" הוא אדיר, ומקדם אתרים מקצועי יכול בהחלט לנצל אותו לטובת האתר שלכם.

קידום ממומן (PPC) או קידום אורגני?
אלו 2 שיטות שונות לחלוטין במהותן, כאשר לכל אחת היתרונות והחסרונות הייחודיים לה. פרסום PPC  הינה שיטת פרסום בה אתה בתור מפרסם משלם לפי כמות הקליקים של המודעות שלך. המודעות מופיעות בתוצאות הראשונות בגוגל (שצבועות ברקע שונה) ואם אף אחד לא מקליק עליהן – אתה לא תשלם גרוש.

הדרך השנייה היא קידום אתרים אורגני שזהו התהליך של קידום האתר למקומות הראשונים של גוגל, בדרך טבעית ללא תשלום לגוגל. התוצאות האורגניות מקבלות לרוב יותר הקלקות, מפני שאנשים מאמינים ש"אם גוגל החליט לדרך את האתר במקום גבוה, כנראה שיש סיבה טובה".

היתרונות הבולטים של שיטת ה-PPC היא המהירות שבה ניתן להביא את האתר לראש התוצאות של גוגל ומהירות החשיפה. החסרונות הן שאם לא יודעים לנהל נכון את מסע הפרסום, אפשר לבזבז הרבה כסף ללא תוצאות מניבות לעסק.

קידום אתרים לעומת זאת, הוא תהליך ארוך והדרגתי, כאשר מטרתו בסופו של דבר היא לקדם את האתר למקום הראשון בגוגל ובעקבות כך להגדיל משמעותית את החשיפות, את התנועה ובעקבות כך גם את המכירות, הלידים, או כל מטרה מוגדרת אחרת שהגדיר בעל האתר.

איך בוחרים בשיטה המתאימה לכם? השיקולים הם רבים ולפעמים קשה לדעת, לכן מומלץ לקחת ייעוץ בקידום אתרים על ידי מקדם אתרים מקצועי שיכול לסייע לכם לעשות את ההחלטה הנכונה עבור העסק שלכם.

התקציב השיווקי

כמובן שלא כולנו יכולים להרשות לעצמנו תקציבי ענק וצריך ללמוד להסתדר עם מה שיש. לכן, לפני תהליך קידום האתרים הגדירו לעצמכם תקציב ובידקו עם מקדם האתרים לאיזו תמורה אתם יכולים לצפות מתקציב זה. על המקדם לספק לכם דו"ח חודשי מפורט עם כל הפעולות שנעשו על מנת לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש – בניית קישורים, אופטימיזציה של תוכן וקוד, וכו'.

התאמת תהליך הקידום לצרכי העסק

לפני כל תהליך קידום אתרים בגוגל, רצוי ולפעמים אף הכרחי לקיים פגישת היכרות, בה יש לדון על העסק ומטרותיו – רק כך באמת ניתן לחלץ מטרות ויעדים הרלוונטיים לכל עסק ועסק. קידום אתרים זה לא מדע, יש לתהליך זה אינספור פרמטרים ושיטות, לכן יש לוודא הלקוח והמקדם מתואמים מבחינת עבודה וציפיות ריאליות לקידום האתר.