יש לך אתר טוב, אבל אין לך מספיק גולשים וטרפיק? זה לא מקרה יוצא דופן. הידעתם שקיימים באינטרנט המון אתרים נהדרים, שאף אחד לא רואה אותם ולא מכיר אותם? הסיבה שתופעה כזאת קיימת, היא שלא כולם מבינים עד כמה זה לא מספיק להקים אתר נהדר. מה שצריך לעשות לאחר מכן זה לבצע תהליך מסודר של קידום האתר. בשורות הבאות נסביר מאפס, ממה בדיוק מורכב תהליך מובנה של קידום אתר.
1. הכר את המתחרים החזקים
התהליך הכי נכון של קידום אתר, זה קודם כל להבין מה בדיוק עובד באתרים הכי חזקים בתחום שלך. זה נעשה עוד הרבה לפני שמטפלים באופטימיזציה, קניית קישורים לאתר או שימוש בתוכן חדש (אל דאגה על כל זה נדבר בהמשך). דרך גוגל, בצעו חיפושים ובדקו אילו אתרים הם הכי טובים ומובילים בענף שלכם או בתחום שדומה כמה שיותר לשלכם. היכנסו לאתרים המובילים והתרשמו. אתם לא צריכים לחקות את האתר המוביל, אבל זה נותן כיוון כללי לגבי אתרים שגוגל מעדיף. התרשמתם? עוברים הלאה.
2. זיהוי מילות מפתח
כדי לקדם אתר בגוגל, אתם חייבים לזהות מילות מפתח מרכזיות הרלוונטיות בתחום שלכם. זיהוי המילים הללו זה בעצם שווה ערך למיקוד בשאילתות החיפוש שהלקוחות והגולשים המועדפים שלכם, מזינים במנוע החיפוש המועדף (כן, לרוב זה גוגל ואין לו מתחרים). את מילות החיפוש אפשר לאתר בעזרת כלי עזר שונים, על ידי סריקת אתרים מתחרים, על ידי שימוש בהיגיון ואפילו בעזרת גוגל עצמו. התחילו לרשום ביטוי וגוגל כבר ישלים אותו לביטוי שנחשב לנפוץ. לדוגמא, בואו נניח שאנחנו בעלי אתר למכירת אופניים. אז כתבנו ממש עכשיו בגוגל "אופניים". מנוע החיפוש השלים לנו שלל ביטויים כגון "אופניים חשמליים", "אופניים לילדים", "אופניים יד 2" ועוד. אלה חלק מהביטויים הפופולריים בתחום וכאשר מצליחים לקדם את האתר על בסיס הביטויים הללו, המון אנשים שצריכים אופניים יגיעו לאתר שלכם בזכות תוצאות חיפוש שהם עושים.
3. אופטימיזציה
ברגע שיש לכם אתר, זה עדיין לא אומר שהוא מותאם לגוגל במלוא מובן המילה. בדיוק משום כך ישנו צעד שנקרא אופטימיזציה (SEO), בהקשר של מנוע חיפוש. שימו לב שגוגל לא בודק את האתרים במובן האנושי. לגוגל יש רובוטים שסורקים את כל האתרים. כאשר עוזרים לרובוטים הללו לסרוק את האתר ולהבין מה הוא מציע לגולש, איזה מידע יש בו ומהם הנושאים העיקרים, משיגים את התוצאה. גוגל ישפר את הדירוג של האתר ביחס לאתרים שלא מבצעים אופטימיזציה.
4. שימוש בקישורים ועדכונים שוטפים
הצעד הבא – שימוש בקישורים. קישורים נכנסים גם הם נבדקים על ידי גוגל. קישורים חזקים עוזרים לאתר להתקדם. ולבסוף, חשוב לשמור את האתר מעודכן. תכנים מעודכנים אהובים יותר, הן על ידי הגולשים והן על ידי הסורקים של גוגל.