המטרה והשאיפה העיקרית כיום של חברות לקידום האתרים אשר מתמחים בקידום אורגני היא להגיע
למקומות הראשונים במנוע החיפוש. הסיבה העיקרית לכך היא כי מיקום זה מוביל להרבה תנועה אורגנית,
אשר בסופו של דבר יכולה להתבטא גם בלקוחות פוטינציאלים חדשים לאתר והעלאת הרווחים.
בנוסף לכך, באמצעות מיקום גבוה במילות חיפוש שונות, חברות למעשה מקבעות את עצמן בתור מומחיות בנושא,
וכאלה שניתן לפנות אליהן. לצערנו, כיום אין פתרון קסם לקידום אורגני, הגעה למקומות גבוהים במנוע החיפוש
מלווה בעבודה קשה ויום-יומית על האתר שלכם ובניית אסורטגיה נכונה. הנה כמה פרמטרים שכדאי לכם לדעת.
מחקר מילים
הדבר הראשון, והחשוב ביותר הוא מחקר מילים רלוונטיות לאתר שלכם לפי התחום שבו אתם מתעסקים. כך למשל,
אם החברה שלכם עוסקת בפרחים באיזור רחובות, עליכם לבחור מילות מפתח רלוונטיות כמו "פרחים ברחובות"
או "חנות פרחים ברחובות" על מנת שלקוחות פוטנציאלים ימצאו אתכם יותר בקלות,
וגוגל ידע שזהו נושא האתר שלכם . בדרך כלל עדיף שיהיו לכם מספר ביטויים מרכזיים, אך לא יותר מידי,
כך שלא תהיה לכם בעיית קידום אתרים. ההמלצה שלנו היא בין 2-3 ביטויי מפתח רלוונטים לנושא האתר.
כמובן שגם לתדירות חיפוש הביטוי בגוגל יש חלק משמעותי בקידום האתר. לכן, חשוב לבדוק את מספר החיפושים בחודש של אותו ביטוי שאתם מנסים לקדם. ביטויים בעלי נפח חיפוש נמוך יחסית לא יביאו תחרות,
אבל גם לא לקוחות פוטנציאלים, שכן לא הרבה גולשים מחפשים ביטויים אלה. לעומת זאת, מילות חיפוש בעלות
נפח גבוה יובילו לתחרות גדולה יותר וייתכן שלא תצליחו להופיע במקומות הראשנים במילות חיפוש אלה. לשם כך,
עליכם לבחור ביטויים קצרים יחסית בעלי נפח חיפוש קטן יחסית, אך גם לא ביטויים כלליים מידי שיהיה קשה לכם לקדם.
תוכן רלוונטי ואיכותי
מקדמי אתרים רבים חושבים שאם הם יכתבו תכנים שטחיים וכדרך אגב יכניסו את הביטויים שלהם,
הם יסייעו לקידום אתר, אך לא כך הדבר. לתוכן שנמצא באתר יש תפקיד משמעותי מאוד בקידום,
ולכן צריך להשקיע בתוכן שעולה. תוכן איכותי ייתן ערך מוסף לקורא, בין אם זה מידע מקצועי על מוצר מסוים,
או טיפים בנושא, ויגרום לו להישאר באתר למשך זמן רב יותר מבדרך כלל. עדיף גם להוסיף תמונות וסרטונים רלוונטיים לנושא על מנת לתת לקורא עוד ערך מוסף.
כמובן שלא צריך להמציא את הגלגל מחדש בכל מאמר שתכתבו באתר, אך כדאי לכתוב
על נושא מזווית חדשה ומעניינת, שלא נגעתם בה עדיים. חשוב מאוד לכתוב את המאמרים
במילים שלכם ולא להעתיק מכתבות אחרות, שכן גוגל ישים לב לכך ו"יעניש" אתכם. בדרך כלל אורך כתבות
אלה יהיה בין 350-450 מילים ובתוכם ניתן להטמיע את הביטויים הרלוונטים בצורה עניינית ונכונה לטקסט.
החלפת קישורים
החלפת קישורים היא שיטה מוכרת וותיקה בתחום קידום האתרים. כניסת קישורים חיצוניים מאתרים רלוונטים
מסייעת בקידום האתר שכן גוגל מבין שהאתר המקשר "ממליץ" על התוכן של האתר שלכם. חשוב לשים לב
למקור ממנו מגיע הלינק, ולבחור את האתרים הרלוונטים לנושא האתר שלכם, וכן לכתוב מאמרים איכותיים.
כדאי לדעת שקידום באמצעות קישורים חיצוניים הוא תהליך ארוך שדורש כתיבת מאמרים רבים,
אך בסופו של דבר זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לקידום האתר שלכם.
לסיכום, קידום אורגני הוא נושא רחב ובעל פרמטרים רבים, אשר לוקח זמן רב על מנת לראות תוצאות בשטח. אך בסופו של דבר, זוהי הדרך הטובה ביותר להביא לקוחות פוטנציאלים חדשים ולקדם את החברה שלכם בצורה הטובה ביותר.